Sunday, May 3, 2015

PENGALAMAN 'ATOK' MENERIMA BAYAN DARIPADA AYAH AJI TENTANG MUSYRIKIN MEKAH DAN MADINAH

Atok@dia 17451 : Tima kasih ustaz ni baru boleh on9

Ustaz Ayah Aji Rosman ; Apa atok dok fikir selepas kita berjumpa

Atok@dia 17451 ; Banyak ustaz dh rasa macam ahli kitab dh kita ni.
Lepas dapat penjelasan baru tau mana salah silap kita dalam beragama

Ustaz Ayah Aji Rosman : Macamana pula Atok share sikit.  Cerita aje lah.

Atok@dia 17451: Org islam ini tidak yakan dgn apa yg Allah habarkan kena ada ja tokok tambah contoh kita abik dalam bab kelebihan air zam² Allah bagi tau air zam² itu penawar,kita x yakan mula la letak selawat la al fatiha la tawaf dgn air zam² la nk tambah lagi keberkatan,x yakin dgn apa yg Allah bagi tau itu masalah kita.

Yakin*

Ustaz Ayah Aji Rosman : Benar

Atok@dia 17451 : Kita semua kena abik tau siapa musyrikin mekah adakah mrka itu beribadah sama sepeti kita? Apa pesamaan musyrikin mekah dgn kita persoalan ini pelu di hurai baru kita akan dapat petujuk jalan yg benar.

 Mohon sahabt semua kongsi apa yg sahabat semua faham tentang musyrikin mekah..

Mohd Radzi : Key paling besar yg saya dpt tahu lepas belajar beberapa surah tentang musyrikin mekah ialah tuhan mereka juga ialah ALLAH... Tapi dipanggil musyrikin pula dlm Quran...

Sifat musyrikin mekah pula ada di mana mana sehingga kini..

Bila x belajar dh tentu kita tak tau sapa dia musyrikin? Kita juga x sedar adakah sifat musyrikin ini adakah dlm diri kita..

Atok@dia 17451:  kita dh jauh kembali pada jln yg sebenar

Mohd Radzi : Mcm tu lah... ada sifat2 musyrikin ni disekeliling kita.. Kena sentiasa berdoa supaya Allah hindari diri dan keluarga kita daripada sifat2 ini.. Yaitu dengan mempelajari Q..

Belajar isikandung Q juga bukan satu perkara mudah.. Sudah pasti akan ada hasutan2 yg akan menghalangi kita utk istiqamah dlm belajar.. Pelbagai template syaitan dh ada utk menghasut...

Tiadalah daya dan upaya kita melainkan dgn kekuasaan Allah shj yg menjadikan kita mampu.. Teruskan berdoa, belajar, amal.. Insya Allah..

 Pass semula kat atok tentang musyrikin mekah 😄

Atok@dia 17451: X lupa juga kalau saudara² semua masih di gagu jin ketahui la Tauhid kalian masih becampur aduk antara yg benar dn batil benar kata² mohd Radzi bljr la Al quran dgn gurun yg sebenar-benar nya guru moho pada Allah beri kefahaman dalam memahami agam nya.

Guru*

No comments:

Post a Comment